tiistai 7. kesäkuuta 2016

04.06.2016 Talissa treenaamassa HPH:n vapaavuorolla

No kaikki ei mennyt ihan putkeen tällä kertaa ja aika paha haaverikin sattui valitettavasti vinoesteellä. Toivo teki kokoajan hyvin, siitä ei ollut kyse, mutta jätkän jalka lipesi ensin vähän täyskorkeata vinoestettä loivemmalla vinoesteellä reunan ohi, kun ajautui liikaa minua kohden.

Tätä ennen oli mennyt useampaan otteeseen hienosti yli jo täyskorkeasta leikkimisen varjolla ja olisi pitänyt jättää siihen, mutta halusin sitten edetä liikkeen kanssa.

Treenit koostuivat seuraavista liikkeistä:

  • BH-koe kaavio
  • Jäävät ja luoksetulo
  • Nouto ja iskut
  • Paikallamakuu
  • Eteenmeno
  • Esteet / lähinnä vinoeste
Hyppyestettä yritin kerran, mutta Toivo tuli sivusta ja en vienyt tätä sitten läpi, kun minulla ei ollut apuohjaajaa. Toivo on niin hyvin hypännyt, että ajattelin jättää tämän siihen kertaan, kun minulla on apuohjaaja käytettävissä.

Yleisesti ottaen Toivo suoriutui treeneistä hyvin ja sen suurempaa valittamista ei ole. Palkkana eteen menossa oli tällä kertaa patukka, kun jalkapallo oli autossa. Jätin Toivon istumaan ja vein pallon sekä tehtiin ensimmäistä kertaa muutaman askeleen seuraaminen ja siitä lähetys. Hienosti jätkä lähti ja into oli todella pinnassa.

Vinoesteellä tuo lipsahdus tapahtui sitten myös täyskorkealla ja Toivo tippui sieltä aika pahasti maahan esteen harjalta ja se näytti aika pahalta. Terhin neuvon muistaen olin kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta pikkaisen se vaikutti Toivoon, joten jouduin ottamaan ensin pari kaikkein matalampaa harjoitusestettä ja sitten sille loivalle ja lopuksi täyskorkealle.

Toivo muutamaan otteeseen kiersi esteen, vaikka ei ole sitä aikaisemmin tehnyt, mutta en antanut periksi ja ainakin korkea sitten päästiin toiseen suuntaan ylitse. En enää yrittänyt saada sitä tulemaan patukka suussa vaan varmistin, että tulee keskeltä ylitse, joten jätin istumaan ja menin itse esteen toiselle puolelle ja heilautin patukkaa esteen takaa ja sieltä se sitten tuli.

Nyt tämä ongelma tuli siitä, kun juoksin itse sivulla niin Toivon liike suuntautuu minua kohden. Harmitti niin pirusti, kun meni säätämiseksi, kun Toivo on niin rohkea ja varma tässä. Ollaan tehty niin, että olen leikkinyt Toivon kanssa ja lähettänyt sen esteelle niin, että se on minua edellä ja tämä on toiminut, mutta nyt olin sitten itse samaan aikaan esteen kohdalla.

Edellisessä harjoituksessa oltiin jo edetty niin, että heitän patukan yli ja Toivo noutaa ja tulee yli, mutta nyt sitten jouduin menemään treeneissä taaksepäin.

****

Inka kävi Toivon tauon jälkeen hieman kentällä tekemässä taas rally-tokon liikkeitä ilman kylttejä, kun minulla ei ole niitä telineitä. Myös luoksetuloa tehdään treenin päätteeksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti