keskiviikko 27. elokuuta 2014

26.08.2014 agilityä Sporttikoirahallilla

Agilityn alkeiskurssilla Sporttikoirahallilla taas tiistai iltaa viettämässä. Toivon käytös oli oikein kivaa taas, josta olen tosi iloinen. Pidän yhä häkissä odottamassa vuoroaan, kun rauhoittuu sinne niin hyvin.

Toivo on itse treeneissä keskittynyt, iloinen, leikkisä ja vauhdikas eli suoraan sanottuna aivan mielettömän ihana. Vauhti on sata lasissa ja mä jäin kuin nalli kalliolle, vaikka yritin ehtiä juoksemaan mukaan.

Omatoimisesti kerrattiin vanhoja eli puomin ylös tuloa (puomin toinen pää pöydällä), maarimoja, rengasta (olen Toivon kanssa ottanut jo ihan sitä normaalia rengasta, en pelkkää irtorengasta). Sepon kanssa treenattiin sitten sitä yhtä hyppyä tarjoamalla ja juteltiin kuinka jatkan harjoitusta eli nyt pitäisi alkaa kääntää kroppaa menosuuntaan ja tehdä sitä samaa harjoitusta kuin aikaisemmin. Sen jälkeen laittaa mersunmerkin muotoisesti hypyt ja siinä sama juttu.

Sitten treenattiin putkea ja alkuun näytin kuinka ollaan nyt treenattu eli lelu aika lähellä putkea, siirrettiin vähän kauemmas lelua ja päästin menemään putkeen. Sen jälkeen siirrettiin lähetystä niin, että olin itse noin 4 - 5 metrin päässä putken suulta ja viimeisellä kerralla sitten yritin juosta mukana, siis yritin........... Toivo oli mennyt jo aikoja sitten ja mä pääsin vasta putken suuhun, hah........... ei riitä vauhti mulla. Suurin pelko minulla on, että juoksen tämänkin koiran hitaaksi !

No Toivo on kyllä aika irtoavaa tyyppiä, joten voi olla, että voisin jopa onnistua olemaan pilaamatta vauhtia itse. Loppuun sitten treenattiin vielä kolmea hyppyä niin, että Toivo painui eteen Sepon pitämälle lelulle. Tällä kertaa leikki sitten ihan tosissaan Sepon kanssa, kun viimeksi pari viikkoa sitten ei suostunut Anjan kanssa leikkimään vaan odotti, että tulen itse paikalle ja leikin !

Olipas tosi kivat treenit, tarvitsee varmaan alkaa laskee niitä liikuntaseteleitä, että riittääkö seuraavaan kurssiin :) !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti