lauantai 15. syyskuuta 2012

14.09.2012 Inka raukka, testikoira

Inkan kanssa töiden jälkeen testailin seuraamiskaavioita. No siinä en ehtinyt kauheasti Inkaan keskittyyn, mutta joutupa tekee palkatta. Yksi ikävä episodi tuli, kun staffin ja sen isännän tietty tartti just kulkee kentän poikki ihan metrin päässä meistä..... ihan tahallaan tyyliin "me ei väistetä", niin tarpeetonta niin tarpeetonta, itse en noin tekisi, kun tilaa on mennä kauempaa ja välttämättä ei olisi tarttenut tulla juuri kentän läpi, siinä kun on tilaa ohittaa ihan mitä muutakin kautta, mutta enhän mä tietty kenttää omista.

Inka herpaantui ja mä jouduin ottaa Inkaa pannasta, toisaalta saattoi olla tarpeetonta, koska olisi voinut olla, että Inka ei olisi reagoinut mitenkään. Harmittaa vaan, että kuinka vaikuttaa meidän seuraamiseen (mun panikointi ja pannasta kiskominen).

  • VOI ja EVL -seuraamiskaavio / pallopalkka lopussa, kehua välissä (ääntä, yöks)
  • LUOKSETULO -teema: ääni / namilla keskittymistä, ei noussut seisomaan syömään nyt ja aina ilahtui sivulle tulossa, matka kasvatin (3 - 4 toistoa)
  • KAUKO-OHJAUKSEN seiso - maahan - seiso, yritin matkia Jessican tyyliä ja aika hyvin onnistuin, en nyt ihan täysin ehkä, mutta Inka ei liikkunut, takajalat ei liikkunut, VAU !
  • LUOKSETULON PYSÄYTYKSET tolpan ja maalinkiertona, palkkana pallo / YES.... ei kertaakaan ääntä kierrossa, uskomatonta, mutta totta.......  / annoin kaksoiskäskyt ja maahan otin lähes eteen
  • RUUDUN LOPPUOSA maalinkiertona, palkkana pallo / ei ääntä / vain yksi toisto
  • RUUDUN MERKILLE MENO vain merkille viritys / x 2 / ensimmäinen hyvä (äärimmäisen pieni pihinä lähdössä) ja toinen kerta vielä nopeampi ja ei ääntä, paikka ihan hyvä, mutta pyysin vielä korjaamaan suorempaan => olen erittäin tyytyväinen, ei mitään räjähtävää, mutta suoria ja laukalla, asento merkillä oikein hyvä, kohti minua 
Oikein hyvät treenit tänään. Lisäksi olen tässä, jonkin aikaa miettinyt, että kääntäisin juoksun aikana Inkan eteentulot suoraan sivulle, mutta nyt olen sittenkin alkanut epäröimään, meinaan Inka hämmentyy helposti ja saatan saada pitkäaikaisen ongelman, jos vaihdan sivulle tuon tulemisen. Sain Katilta niin hyvän vinkin, että jospa mä yrittäisin saada sen avulla ohjatun suoristumaan, koska nytkään en pahemmin ole menettänyt pisteitä Inkan metallin, tunnarin tai ohjatun eteentuloista. Inkalla kun on ikää sen verran, että ehkei se kannata ja mulla on nyt keinoja, joilla parantaa nykyistä. Rommin kanssa mä silloin työstin aina talvisin sitä eteentuloa sikana ja nyt Inkalla sen ylläpito ja opettaminen on aina ollut vähän ylimalkainen, joten ehkäpä mä aloitan sen suoristamisen ja parantamisen sekä kapulaan otetta parantamisen.

1 kommentti:

  1. Anne, sinut on haastettu! Käy katsomassa kysymykset meidän blogista =)

    http://heikinlaaksonhirmut.blogspot.fi/

    VastaaPoista