sunnuntai 3. tammikuuta 2016

Vielä paluu hieman viime vuoden puolelle / 6.12.2015 Riitta Kivimäen koulutus Racinel Areena

Olin lauantaina messukeskuksessa koiranäyttelyssä ja sen jälkeen hain Toivon isältä hoidosta. Seuraavana aamuna 06.12.2015 suunnattiin Riitta Kivimäen tokokoulutukseen Toivon kanssa. Aika raskas päivä minulle, kun ei ole tottunut seisomiseen. Viikko aikaisemmin taisin kylläkin olla kuunteluoppilaana Leena Välimäen pitämässä toko koulutuksessa. Edellisen illan siitä olin tokokisoissa töissä. Ihan kiva vähän palata taas harrastusten pariin.

Toivon hain ruokatauon aikana vasta kotoa. Aloitimme iltapäiväryhmästä ensimmäisenä ja Toivon ohjelmaan kuului seuraamisen katsominen ja sitten luoksetulon pysäytykset, mutta seuraamisen kanssa menikin sitten aikaa hieman enemmän kuin olin odottanut. Riitan ohjeilla olen kyllä saanut hommaa paremmaksi paljonkin.

Mitä jäi eniten mieleen:

- Jos tiputtaa kontaktin niin palataan alkuun ja aloitetaan selkeästi uudelleen ja pyritään palkkaamaan ennenkuin harhaantuu uudelleen

- Edistää, jolloin nopeita teräviä pysähdyksiä

- Toivo saa huolehtia sivulle oikeista asennoista, laitetaan korjaamaan itse, jos ei ole suora

- Kun edistää niin peruutan taaksepäin ja kommentoin niin, että ymmärtää, ettei mennyt ihan putkeen..... pitää pysyä oikealla paikalla

Nämä on tehonneet todella hyvin ja samoin se, että olen pysähtynyt terävästi ja Toivoa huomautettu, jos on mennyt ohi.... "lälläläää, missäs ooot" !

Suorista perusasennoista on vaikea yksinään huolehtia, on niin paljon helpompaa, kun joku on apuna katsomassa perään. Ainakin Pirkon tuomaroimassa kisaharjoituksessa saatiin kehuja hienoista perusasennoista seuraamisessa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti